Ostatnie wdrożenie zmian i ulepszeń przyniosło ze sobą również nowości w zakresie sukcesji w module Oceny okresowe. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami.
1. Dodanie szablonu arkusza i elementu Sukcesja- administrator
Ścieżka: Moduły > Oceny okresowe > Szablony
Osoby posiadające dostęp: Administrator modułu ocena okresowa, Administrator platformy przechodzą do szablonu, w którym ustawiają nowy szablon.

Dodanie nazwy szablonowi:

Po dodaniu nazwy szablonu, należy dodać do niego element o nazwie Sukcesja:

Otworzy się od razu w trybie uzupełniania tego elementu w zakładce Dane:

W polu nazwa/pytanie należy dodać nazwę elementu, będzie ona widoczna na samej górze arkusza dla Pracowników.
W polu: opis, można ustawić instrukcję, która będzie do tego pola dodana. Można ustawić osobną instrukcję wspólną, albo osobną dla etapu Pracowników i osobną dla etapu Przełożonych. Decyduje ustawiający.
Po zapisaniu danych w zakładce dane, system przeładuje stronę i ponownie wchodzi się w tryb edycji elementu sukcesja, poprzez ikonkę ołówka:

W elemencie znajdują się 2 zakładki: Ustawienia i Pola/ pytania. W Ustawieniach, należy zaznaczyć TAK, jeśli chcemy umożliwić osobom wypełniającym arkusz uzupełnienia więcej niż jedną osobę jako Sukcesora. Nie – jeśli ma to być tylko jedna możliwość wpisania sukcesora.

W Pola/ pytania, system automatycznie wypełnił pytania, jakie sugeruje zadać wpisującemu.
Pierwsze pytanie: „Czy pracownik posiada swojego sukcesora?” jest zakodowanym pytaniem TAK/NIE. Jeśli jego treść ma być inna, to należy usunąć propozycję i dodać swoją. Jednakże zawsze odpowiedź na to pytanie musi być udzielona w trybie TAK/NIE. Jeśli Pracownik zaznaczy TAK, w arkuszu, pojawi mu się pytanie pośrednie, które jest zakodowane i w którym będzie musiał wskazać osobę ze struktury.
Drugie pytanie: „Określ gotowość wskazanego Sukcesora” jest zakodowanym pytaniem Kafeterii jednokrotnego wyboru. Jeśli jego treść ma być inna, to należy usunąć propozycję i dodać swoją. Jednakże zawsze odpowiedź na to pytanie, musi być udzielona w trybie kafeterii, która należy uzupełnić pod pytaniem:

Klikając w pole będzie można dodać inne pytanie, lub wiele pytań, które pokażą się jako kolejne/dodatkowe w arkuszu.
2. Dodanie projektu – administrator
Ścieżka: Moduły > Oceny okresowe > Projekty
W kolejnym kroku, Administrator dodaje projekt oceny, w którym uzupełnia dane do oceny i wybiera utworzony szablon.
Następnie dodaje relacje, uzupełniając kto – kogo ocenia.

3. Widok arkusza – pracownik i osoba oceniająca.
Ścieżka: Kafelek zadania
Jeśli zostało wybrane w etapach przygotowanie pracownika, to osoba oceniająca przechodzi loggerem na konto pracownika i w kafelku ZADANIA realizuje zadanie wypełnienia arkusza jako pierwszy.
Jeśli pracownik nie ma sukcesora to dany element kończy się na uzupełnieniu odpowiedzi NIE:

Jeśli pracownik ma sukcesora to uzupełnia TAK, a następnie pojawiają się mu kolejne pytania zgodnie z ustawieniem ich w szablonie (punkty wyżej). Uzupełnia więc poprzez wpisanie pierwszych liter nazwiska Sukcesora, który podpowiada mu się po imieniu i nazwisku, stanowisku i nazwie działu.

Po zapisaniu danych ostatecznie, widnieje podsumowanie treści arkusza przygotowania i można przejść do rozmowy finalnej na koncie Oceniającego:

Oceniający realizuje to dokładnie tak samo, z dodatkową informacją, co wpisał Pracownik podczas przygotowania.
Kiedy rozmowa finalna jest już ostatecznie zapisania, to należy przejść do Raportów.
4. Generowanie raportu – administrator
Ścieżka: Moduły > Oceny okresowe > Raporty > Raporty jakościowe
W polu: Projekt wybieramy projekt w którym użyty był element sukcesji
W polu: Element, wybieramy element sukcesji.

Następnie należy zaznaczyć, z jakiego obszaru struktury chcemy raportować (najczęściej wybiera się wszystkie z potomnymi, klikając na ikonkę plusików) i rozmowa finalna, a następnie: wygeneruj raport dla zaznaczonych osób.

Raport pokazuje się w postaci tabelarycznej z możliwością eksportu do csv pod ikonką
